Sunday, April 22, 2007

تاج مها


انا مبسوطة اني لحد دلوقتي عايشة الحمد لله :)


مها مقتلتنيش عشان التااج :) :)


طيب انا جيت اهو معلش ظروف بقى



تكلم عن هواية لما بتمارسها بتستغرق فيها تماماً وتنفصل عن عالم الواقع لفترة من الوقت أثناء ممارستها



تقريبا انا عندي كذا هواية فيها الحتة دي


لو كنت رديت على السؤال ده من فترة كنت حقولك النت


ببقى ادامه مش حاسة باللي حوليا فعلا وبتعامل مع العالم الاخر بكل شغف وحيوية


بس بعد الفترة الاخيرة اتغيرت ميولي حبتين :)


احلى هواية بحب امارسها هوايسة التأمل في خلق الله ومعجزاته

بحس بشعور رائع لما اعد افتكر نعم ربنا وافتكر اد ايه هوه رحيم


لما اعد استحض المواقف مع نفسي واحس اني طايرة من الفح انه اختارني من عبيده


امباح كنت في نادي اكاسيا بذاكر مع صاحبتي

واحنا بنذاكر جعنا فطلبنا اكل كتي

وبعد الاكل حسينا بنعاس فطلبنا قهوة وحاجات من كدة

واحنا اعدين بنطلب كتير اعدت اقول لصاحبتي

من نعم ربنا ان احنا بنطلب من غير حتى ما نعد الفلوس اللي في جيبنا

اد ايه دي نعمة انا وانت مش حاسين بيها

حاجة تانية

الحب والاخوة في الله


لما واحد حتى مش يتصل فيك مجد يديك ميسد

معناه انه افتكرك

او حتى برن من الملل بس اسمه ظهر عندك

او حتى قلبه صافي من نحيتك


دي في حد ذاتها نعمة

فما بالكم بشخص بقولك انا بحبك في الله

صراحة كدة


طب والله نعمة بعدها الواحد ميكتئبش خالص

الفترة اللي فاتت برضه عييت اوي اوي لدرجة اني مبقتش عافة اتحرك فعلا

بكلم ويسب وانا ميتة وبقولها والله ربنا رحيم اوي انا عيانة بس اكيد الموضوع فيه رحمة


في الاوضة بتاعتي بفتح الشباك او بعد في البلكونة اللي في النادي مع صحابي

وبنعد نتكلم عن الحياة

بيبقى الجو حلو اوي وبتبقى النجوم اينة اوي ورحمة ربنا بتبقى باينة اوي في كل مخلوقاته


انا بحس ان الحياة حلوة عشان ربنا هوه ربنا

وعشان احنا عبيده !!



معلش وجعتوا راسكم اوي انا كنت عاوزة اوصل فكة ان هواية التأمل في مخلوقات الله ومعجزاته وحمته بينا هواية جميلة اوي :)




الله يكرمك يا مها على التاج عقبال تاج الاخ سفاح قرموز بقى :)

6 comments:

محمد said...

السلام عليكم

حمدا لله على سلامتك أخت فلونا

جميلة هي هوايتك التي تستغرقين فيها
والله إنها نعمة عظيمة نعمة التفكر أعانك الله عليها , وأدامها لك نعمة

Maha said...

هو أنا عارفة أتلايم عليك يا هانم :D

:D

لا ربنا يكون في عونك يا بنتي أنا عارفة إنك مشغولة

وما شاء الله إجابتك تسللت إلى قلبي بمنتهى النعومة .. ربنا يبارك فيك

وحتى يجمعنا الله .. أحبك في الله

د.هند الفخراني(ساجده لله) said...

السلام عليكم

بجد جميله جدا
ربنا يجعلها في ميزان حسناتك

Rehab Saber said...

جميل جدا

david santos said...

Thanks for you work and have a good weekend

Anonymous said...

معلش يا جماعة مش عارفة اسجل باسمي الايام يدي مش عارفة ليه :)


عموما جزاكم الله خيرا جميعا وبارك فيكم

:)


فلونا