Friday, April 13, 2007

أول تاج !!!



دة تاج جالي من أسبوع أو أكتر
من الآنسة maha ... طبعا هي من حقها تقتلني أنا وفلونا في يوم واحد بسكينة باردة
بس معلش .. اخواتك الصغيرين
نبدأ بقى
دة هو سؤال يتيم
ودة هو التاج الأول اللي يوصلني


تكلم عن هواية لما بتمارسها بتستغرق فيها تماماً وتنفصل عن عالم الواقع لفترة من الوقت أثناء ممارستها


مممم هواية ... طيب نقدر نقول مقدما يعني الكتابة ببقى مع نفسي شوية .. آخر مرة كنت بكتب وأنا في المترو .. الكائن الغريب اللي بيمشي تحت الأرض دة المهم .. اندمجت أوي في الكتابة .. وواحدة جمبي عمالة بتكلمني وأنا مش واخدة بالي خالص في الآخر خبطت على كتفي .. يا آنسة يا آنسة .. أتاري البنت يا عيني لاحظت اني شايلة البالطو فاعتقدت اني نازلة عند كليات طب وصيدلة .. وأنا فعلا كنت نازلة .. قلتلها ميرسي ونزلت بسرعة وكذلك القراية نفس الوضع ... وخاصة روايات ماوراء الطبيعة للدكتور أحمد خالد توفيق وروايات دان براون .. وطبعا باولو كويلو المشكلة إني بقعد بقى أتحيل الأحداث مع نفسي وأنعزل عن الواقع خالص خالص خالص ويمكن الحكاية دي بتسببلي مشاكل ... زي حكاية المترو كدة كنت زمان برسم ... بس بارك الله في كليتي الحبيبة. نسيتني اسمي والحمد لله وطبعا يعني من غير نقاش .. الكمبيوتر .. أنا أخويا قرب يكرهني بسبب الكمبيوتر بيقعد يكلمني وأنا من غير قصدي ببقى في كوكب تاني .. لأستيقظ اذ فجأة وهو بيزعق ويقوللي يا بنتي أنا مش بكلمك .. أقوله (( مين؟؟ أنا ؟؟ )) طبعا بيجن جنونه ويبقى عايز يقتلني وأنا ببصله بمنتهى البراءة نسيتني اسمي والحمد لله أي خدمة يا مها

طويب .. والتاج دة بقى ياريت نسمع رأي كل من
ِAmr/Usama
Dr.NIGHTWING
Arabian girl

11 comments:

Maha said...

يا ألف نهار أبيض يا ويسبر .. عقبال فلونا لما ترد عليه :)

مش محتاجة أقول إن إجابتك تحفة والهوايات جميلة جدا

WhiSpeR said...

حلوة يا ألف نهار أبيض دي

بس شفتي أكتر من كدة سرعة ؟؟

بيتهيألي خلاص كدة هتحرمي تجيبيلنا تاجات تاني :D

بس بجد معلش يا مها الفترة اللي فاتت كانت متلعبكة حبتين
:(

safa7_karmooz said...

على فكرة كده الواحد هيرجع يبطل اعتزال مهنة السفاح ...ويبشتغل

لانى فاكر انى بعتلكم بوست هنا وكان فيه نفس التاج

شكرا ...:'(

WhiSpeR said...

يا أخ مشمش ما تزعلش
أنا والله كان في بالي أقول لحضرتك إن الليلنك مش شغال
وإني رحت دورت على التاج عند حضرتك في البلوج
ولقيته فعلا
وكان عندي النية أرجع أجاوبه تاني
فبجد احنا بنعتذر بشدة
بس على فكرة التاج بتاع مها وصل الأول
وحضرتك ولا تزعل نفسك
هرجع أعمل التاج تاني وأغيرلك الكلام كمان
:D

WhiSpeR said...

لحظة لحظة يا أخ مشمش
أنا رجعت للتاج اللي حضرتك ممررهولي
مش هو اللي في السؤال بتاع مها
اللي متمررلي تاج تاني خالص
لو سمحت بقى حضرتك اتأكدلي من التاج
وادينا خبر
في الانتظار
:)

safa7_karmooz said...

احم احم....

كده ..اوبس ..سورى ...نعتذر ونسحب الكومنت الغاضب اللى فات ....

اصل جالى احباط ...مافيش حد من ال80 اللى بعتلهم التاج قام بحله ...

تقريبا مستصعبينه ....وقبل كده سمراء قامت بقتل 130 مدون ب3 تاج فى مرة واحده...:)

كده اطمنت اللى عندى فانكى فريندز لا يضيع :D

WhiSpeR said...

أيوة بالظبط كدة
اللي عند فانكي فريندز لا يضيع
:D

Maha said...

ده أنا فرحانه جدا إنكم عاملين مدونة .. بس عايزة أشوفك في مدونتي على طول بقى

وحشغل التاجات على ودانه بإذن الله :D

WhiSpeR said...

حاضر يا مها
هنطلك هناك كل شوية ما تقلقيش
انتي عارفة بس حالة الدراسة والبطيخ دة
بس غير كدة أكيد هنجيلك كل شوية
جهزي انتي بس الشاي والقهوة واحنا جايين وراكي أهو
:D

Maha said...

ربنا معاك يا جميل :)

شاي وقهوة .. الحمد لله كله متوفر في الأسواق

محمد said...

السلام عليكم

جميل إجابتك على التاج أخت ويسبر

:)