Saturday, July 7, 2007

مقلب مقلب يعني :D


امبارح عملت أكبر مقلب ممكن أعمله في حياتي .

بجد كنت سعيدة جداااااااااا انه اتنفذ صح جدااا

عملته في واحدة كدة أعرفها معرفة سطحية

بس أحلى حاجة اني دحكت بجد كتيييييير جدا

أجيبلكم بقى القصة من أولها

ناس كتير تعرف إن أنا وفلونا صحاب من الامارات

من واحنا في تانية ثانوي واحنا صحاب وكنا مع بعض في فصل واحد في الدراسة

بس بعد ما جينا مصر بقت هي في اسكندرية وأنا في القاهرة

فبقت مقابلتنا بتقتصر على الأجازات

وبرضه في الامارات

بس المرة دي حصلت دربكة في مواعيد سفرنا بسبب ان امتحاناتها خلصت بدري وأنا خلصت متأخر جدا

فهي سافرت الامارات تحديدا يوم 6/18

ساعتها أنا كنت لسة في عز الامتحانات

المهم أنا قررت أقعد شهر في مصر بعد الامتحانات

عشان تدريب وحاجات كدة

وفلونا اتدايقت شوية من القرار دة

.لأني كدة من الآخر طنشتها خااااااااااالص

بس أنا لسبب ما ما فكرتش

وبابا حجزلي تذكرة تحديدا يوم 7/31

وبقيت لسبب مجهول في خناقات دائمة مع فلونا على الماسنجر

وأنا كنت أتدايق وأقوم من على الكمبيوتر

المهم إن الأسباب كانت تافهة إلى أقصى الحدود

بس هو احنا كدة لما كل واحدة فينا تبقى في بلد

بنتخانق

المهم أنا اكتشفت إنه التدريب بتاعي مش هينفع إلا في شهر 9

وأنا كدة كدة مش ببقى في مصر في شهر تسعة

فطقت في دماغي أسافر مع بابا الامارات

وبابا كان مسافر يوم
7/5
فقلت لبابا

وكانت تذكرتي محجوزة على شركة غير اللي بابا تذكرته محجوزة عليها

ورغم كدة خلال يوم واحد كنت خلاص تذكرتي اتحجزت

و كل دة وفلونا ما تعرفش إنيرايحة الامارات

المهم أنا رحت مكلمة فلونا وقلتلها إني عايزة ايميل أختها الصغيرة

البنوتة دي زي العسل وكنت عارفة إنها هتتعاون معايا

وفعلا كلمت أختها

واتفقنا إني هآجي الامارات وهأطب على فلونا فجأة

المهم يوم الخميس وصلت الامارات

واتصلت بأخت فلونا واتفقنا إني هنط عليها يوم الجمعة آخر النهار

يوم الخميس بقى كنت قاعدة بكلم فلونا على النت

بس طبعا على أساس إني في مصر مش في الامارات

وهي عمالة تسألني

هو باباكي سافر ؟

وأنا أرد عليها وأنا فطسانة من الدحك

آه يا فلونا سافر النهاردة الصبح والبيت فضي خلاص

لأا وبابا وماما كان صعبان عليهم البنية أوي

وعمالين يقولولي حرام عليكي

البنت كدة ممكت تتسرع بطلي دحك عليها

بس بجد دحكت كتير جدا

المهم جااااااااااااااااااااء الموعد المنتظر

وصلت عند باب العمارة

ورح متصلة بأختها ( شريكتي في الجريمة ) عشان تفتحلي الباب

وفعلا طلعت وسلمت عليها

ودخلتني بقى على فلونا جوا في الأوضة

كانت قاعدة في أمان الله ومامتها وأختها الكبيرة موجودين

طبعا هي شافت وشي من هنا

ولقيتها برقت واتصدمت وما حطيتش منطق

وعمالة تبصلي باستغراب شديد وعنيها مبرقة

ومصدومة يا عيني وأنا عمالة أدحك

وهي بقى مخها عمالة يلف ويدور

أنا جيت من مصر امتى وازاي ؟

المهم سلمت على مامتها وأختها وهي لسة بتبصلي بصدمة

كانت مخضوضة بجد

طلعت أنا وهي نقعد في الصالة

البنت من كتر الصدمة كانت هتقطع علاقتها بيا

مش مصدقة إنها اندحك عليها كدة

أحلى حاجة في المقلب دة

انه اتنفذ بمنتهى الدقة

من غير ولا غلطة

وأخت فلونا عرفت تكتم على الموضوع أسبوع كامل من ساعة ما اتفقنا

وكل ما فلونا تسألها انتي بتقولي إيه لويسبر

تروح مخترعالها أي حجة كدة

بس بجد أنا دحكت كتيييييييييييييييييييير جدااااااااااا امبارح

أصل دي أول مرة أنفذ مقلب بالدقة دي


بس كدة

فلونتي حبيبتي بقى
تعيشي وتاخدي غيرها يا حبي

16 comments:

بن توفيق said...

صباااااااااااااح المقالب :)

barbie girl said...

ههههههههههههههههههه

حلووووووووة

FloNa said...

-_-

-_-

مش عارفة اقولك ايه بصراحة

بس قريب جدا حقطع علاقتي بيكي يا ويسبر :(


انا بجد اتخضيت لدرجة اني افتكرتها واحدة صاحبتي من الامارات وعاملة قناع ويسبر عشان تخدعني :(


انا اساسا خلاص قطعت علاقتي باختي دي !!

مش كان ممكن اقع من طولي في الحكاية دي


بتدحكي علي يا ويسبر ؟؟ :(

ماشي

احلى حاجة اني دخلتها الصالة واعدة اهزأ فيها واخبط فيها طول مانا ماشية

واختي جايين بصنية فيها عصير مانجا وحتة كنافة ( مع الاعتذار للاخ كنافة :D )

قلتلها ما تاكليش حاجة واطلعي برة من بيتنا :D

كنت مخنوقة اوي منها

لا وقبلها بنتخانق على حاجة تافهة اوي

بقولها طب خلي هادي يشوف كدة وهوه يحكم

على اساس انها في مصر وهادي جنبها بقى

وهيه بتقولي ماهو شاف وبقولي احنا الاتنين غلطانين -_-


ضحكت عليا جااااااااااااااااامد :(


مردودالك يا ويسبر :)

انا اللي اعمل مقالب في الناس مش الناس اللي تعمل فيا


هوه اللي بنعمله في الناس بيطلع فينا ولا ايه :D

Maha said...

ههههههههههههههههههههه

جميل قوي المقلب ده

فظيع قوي :)

ربنا يديم صداقتكم ويجمعكم والصالحين في الجنة

Unknown said...

:D

تعيشيى وتاخدي غيرها

semsem said...

هههههههههه
حمد الله على السلامه الاول

كل مقلب وانت طيب

جامدجدا
هههه

§a§a said...

مقالب

ما يقع الا الشاطر

المجاهدة said...

:d

ana kont 3arfa :p:p

al w whisper youm el khamees we7na 3ala el messneger kol shewaya te2oly eftekry ana fe masr :d
ew3y te2oly 7aga odam flona,, ana fe masr
:D

begad de7ekt 3aleekom awy :D

break said...

مقلب حلو
بس لازم ترديه بئا يا فلونا
انا بهدى النفوس

Rehab Saber said...

ويسبر دى سوسة !!

mo'men mohamed said...

فكرتينا بالمقالب
انا قاعد مدينه جامعية
وهناك بقة بتبقى مقالب صح
السلام عليكم

خطــاب said...

مقلب جامد جدا ما شاء الله

الواحد كدة هيبدأ يفكر !

safa7_karmooz said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

لاء مقلب مقلب يعنى

بجد

عجبنى جدااااااااااااااااا

هع هع هع

;D

Anonymous said...

مقب جااااااااااااااامد مووووووووووووووووووووت

علاء عارفين said...

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

مش ممكن

يا فلونا


منظرك وحشششششششش

يااااه

دحكت عليكي . . .


هههههههههههههههههههههه

سمـــر مــاهر said...

انا لو منك كنت قلبت عليها عصيير المانجا

عشان تحرم شويه

ال ف مصر ال



الا هى المانجا كانت مضروبه فى الخلاط ولا متقطعه حتت

:D